Sposób na udaną ulotkę reklamową

Wiele osób wciąż zastanawia się czy stosowanie ulotek reklamowych jest w obecnych czasach skutecznie. Niegdyś jeden z najpopularniejszych nośników reklamy obecnie jest dużo rzadziej wykorzystywany. Ale czy na pewno ulotki są słabszą formą reklamy? Nadal jest to materiał reklamowy, który można rozdawać dosłownie wszędzie, dlatego być może problem tkwi w braku kreatywnych pomysłów na ich przygotowanie. Ulotka reklamowa zaprojektowana w przemyślany i ciekawy sposób na pewno nie skończy w kuble na śmieci chwilę po jej przekazaniu. Na pewno przyciągnie wzrok, zaciekawi, a następnie przekona odbiorcę do dalszych działań.

Oto kilka wskazówek co zrobić, aby nasza ulotka wzbudziła zainteresowanie potencjalnego klienta:

  •         Ciekawy kształt – każdy kto słyszy hasło „ulotka” myśli od razu o kawałku słabego jakościowo papieru o standardowym kształcie prostokąta. Obecne technologie dają nam możliwość przygotowania zupełnie czegoś innego. Mogą być przygotowane na papierze dobrej jakości, mogą być składane. Ciekawym rozwiązaniem są ulotki 3D, które po rozłożeniu nabierają ciekawych kształtów, a uwypuklone miejsce przekazuje najważniejsze informacje.
  •         Ciekawa kolorystyka – intensywne kolory oraz ciekawa grafika na pewno przyciągną wzrok najbardziej opornych osób. Nawet jeżeli nie będą zainteresowani naszym produktem lub usługą docenią samą ulotkę za projekt.
  •         Korzyść dla klienta – ulotki najczęściej są wykorzystywane przez branżę handlową oraz gastronomiczną. Dlatego zamiast umieszczać na ulotce cały szereg informacji zróbmy z niej kartę zniżkową lub voucher na darmowy dodatek do zamówienia.
  •         Wykorzystanie do innych celów – sprawmy żeby potencjalny klient chciał zatrzymać naszą ulotkę. Umieśćmy na niej np. przepis kulinarny, poradę lub inną ciekawą informację, która przyda się w przyszłości. Dzięki temu mamy pewność, że obdarowana naszą ulotką osoba wróci do niej jeszcze raz, tym razem na spokojnie, a nie w biegu.

Pomysłów jest wiele, wystarczy odrobina kreatywności. Większość firm tworzy ulotki, dlatego naszym głównym zadaniem jest wyróżnić się na ich tle. Koszt ciekawych ulotek jest znacznie wyższy od tych klasycznych, ale tego typu inwestycja jest warta tych kosztów. Mamy pewność, że ulotka przygotowana w ten sposób nie będzie kawałkiem papieru, który po kilku sekundach wyląduje w koszu na śmieci.