Jak chronić swoich pracowników w sklepie?

Epidemia Koronawirusa wciąż jest jednym z głównych powodów wstrzymania działalności większości przedsiębiorstw. Wiele firm decyduje się na wprowadzenie pracy zdalnej dla pracowników. Jednak nie wszystkie firmy mogą sobie na to pozwolić. W najgorszej sytuacji są osoby pracujące w sklepach spożywczych oraz budowlanych. Pomimo kwarantanny ich działalność nie została wstrzymana z oczywistych względów. Pomimo wprowadzonych zmian w ilości osób, które mogą przebywać jednocześnie na ich terenie oraz dodatkowych działań higienicznych wiąże się to w dalszym ciągu ze stałym narażeniem na zakażenie wirusem. W obecnej sytuacji najważniejszym zadaniem pracodawcy jest zapewnienie bezpieczeństwa swoim pracownikom.

Osłona ochronna z plexi oraz przyłbice ochronne – główne elementy wyposażenia sklepów w czasie epidemii:

  •         Osłona ochronna z plexi – dzięki swojej budowie doskonale chroni przed wirusami i zarazkami. Najlepiej sprawdzi się w pobliżu kasy lub biurka z komputerem, przy którym obsługujemy klientów. Jest bardzo łatwa w montażu dlatego możemy ją przenosić i szybko montować w różnych miejscach w razie potrzeby. Można je w łatwy sposób dezynfekować przeznaczonymi do tego substancjami. Dzięki takiej osłonie zapewniamy bezpieczeństwo naszym pracownikom, a jednocześnie nie ogranicza kontaktu wzrokowego z klientem.
  •         Przyłbice ochronne – dzięki lekkiej konstrukcji pracownicy mogą ich używać przez wiele godzin bez odczuwania dyskomfortu. Zapewniają bezpieczeństwo całej twarzy, a przede wszystkim okolicom ust, nosa oraz oczu. Ich główną zaletą jest możliwość stałego noszenia i zakrywania twarzy, dzięki czemu nawet w momencie przypadkowego spotkania z klientem na terenie sklepu pracownik jest cały czas chroniony. Widoczność w żaden sposób nie jest ograniczona, dzięki czemu użytkowanie nie jest uciążliwe. Dodatkowe używanie maseczki higienicznej wraz z przyłbicą ochronną zapewni pracownikom bezpieczeństwo i zapobiegnie zakażeniu wirusem.

Dodatkowe elementy ochrony pracowników:

  •         Rękawiczki jednorazowe – wprowadzony został obowiązek używania rękawiczek jednorazowych przez klientów sklepów. Jednak nie wszyscy stosują się do tego nakazu. Dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie jednorazowych rękawiczek przy wejściu do sklepu
  •         Płyn do dezynfekcji – dzięki umieszczeniu tego rodzaju płynów lub żeli z dozownikiem przy wejściu do sklepu możemy mieć pewność, że osoba wcześniej dotykająca zakażonych powierzchni nie przeniesie wirusa na produkty w sklepie oraz na gotówkę przekazywaną obsłudze 
  •         Brak możliwości podejścia do kasy na odległość 1,5 metra – dzięki wprowadzeniu takiej odległości pomiędzy obsługą, a klientami zapewniamy bezpieczny obszar pracy dla naszych pracowników

Bez pracowników żadne przedsiębiorstwo nie będzie w stanie przetrwać tak ciężkiej sytuacji. Tym bardziej każdy z właścicieli firm powinien zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie swojego zespołu. Wprowadzając do sklepów wszystkie powyższe elementy możemy mieć pewność, że zrobiliśmy wszystko co naszej mocy, aby ustrzec pracowników przez chorobą.