Czy we wszystkich branżach ulotki są dobrym materiałem promocyjnym?

Większość materiałów promocyjnych jest przeznaczona tylko dla określonej grupy odbiorców. Narzędziami z logo obdarujemy męską część naszych klientów, notesami naszych pracowników itd. Jeżeli natomiast zależy nam na formie, dzięki której dotrzemy do szerokiego grona potencjalnych klientów przy jednocześnie niskim koszcie produkcji to idealnie sprawdzą się ulotki. Jest to jedna z najbardziej popularnych metod reklamy. Dzięki temu, że możemy je rozdawać dosłownie wszędzie dają możliwość przedstawienia krótkiej informacji o naszej firmie bardzo dużej ilości osób.

Jak przygotować ulotkę?

Najważniejsze w przygotowaniu ulotki jest stworzenie takiego projektu, który da nam pewność, że nie wyląduje ona w koszu od razu po przekazaniu. Jest to nie lada wyzwanie, ponieważ najczęściej niestety tak się dzieje. Zazwyczaj powodem takiej sytuacji jest fakt, że ulotki nie są ciekawe, nie przyciągają wzroku, nie zapadają w pamięć. Dzieje się tak również dlatego, że ulotki rozdawane są wszystkim, nie naszej grupie docelowej, a przypadkowym osobom. Ma to swoje wady i zalety, ale naszym zadaniem jest stworzyć taką ulotkę, która zwróci uwagę nawet osoby potencjalnie niezainteresowanej naszym produktem czy usługą.

Jak stworzyć skuteczną ulotkę:

  •         Ciekawa forma – ulotka nie musi być kawałkiem zwykłej kartki. Druk ulotek daje nam możliwość wykonania ich na papierze dobrej jakości lub w składanym formacie, który zapewni więcej miejsca na treści i będzie ciekawie się prezentował.
  •         Układ tekstu – osoba, która dostaje ulotkę powinna zauważyć najważniejsze informacje już przy pierwszym spojrzeniu na nią. Przypadkowa osoba po otrzymaniu ulotki na pewno nie zagłębi się w jej tekst na tyle żeby szukać dodatkowych informacji. Albo zwrócimy uwagę odbiorcy od razu albo ulotka skończy w koszu na śmieci
  •         Korzyść dla klienta – informacja o zniżce lub gratisie z daną ulotką na pewno przyciągnie wzrok i zachęci do dalszego zapoznania się z nią
  •         Tekst – ulotka nie jest materiałem reklamowym gdzie możemy umieścić dużo tekstu. Musimy wybrać tylko najważniejsze informacje, które zachęcą potencjalnego klienta do samodzielnego wyszukania informacji o naszej firmie oraz zapoznania się z ofertą
  •         Grafika – na ulotce warto umieścić ciekawą grafikę lub zdjęcie. Druk ulotek zapewnia doskonałą jakość, które na pewno przyciągną wzrok.

Obecnie mamy dostęp do wielu darmowych programów do projektowania ulotki online. Są one wyjątkowo proste w obsłudze. Innym rozwiązaniem jest druk ulotek online w drukarni gdzie specjaliści pomogą nam przygotować projekt.

W dobie nowoczesnych technologii i mediów społecznościowych można by pomyśleć, że ulotki to przeżytek. Jednak musimy wiedzieć, że żadne materiały reklamowe nie dotrą do tak różnorodnej grupy odbiorców. A to naszym zadaniem jest stworzenie takiej ulotki, która zainteresuje jak największą liczbę osób.